بوتاکس چیست و در کدام قسمتهای صورت انجام می شود؟
نوشته شده توسط : saba

در حال حاضر تزریق بوتاکس (Botox) یکی از پر طرفدارترین درمان های زیبایی شناخته شده است، بوتاکس در حقیقت از سم «بوتولینوم» (Botulinum toxin) تشکیل شده است که ما امروزه، آن را با نام تجاری «بوتاکس» آن را می شناسیم. نام تجاری بوتاکس، یک محصول آمریکایی است و به علت محبوبیت و ماندگاری تجاری آن، امروزه به جای نام علمی بوتولینوم به کار می رود.

این ماده از سم باکتری کلستریدیوم تشکیل شده است که زیر پوست انسان تزریق شده و مانع حرکت ماهیچه های زیر پوست، در آن ناحیه می شود. بدین ترتیب، ماهیچه های مربوط به آن قسمت، ناتوان شده و کشش و انقباضی که باعث بروز چین و چروک روی پوست هستند از بین می رود. در نتیجه، این عمل، می تواند درمانی برای رهایی از چین و چروک ها و همچنین جوانسازی پوست و حتی کاهش تعرق در افراد تلقی شود.

تزریق بوتاکس در قسمت های مختلف صورت که بالای بینی هستند انجام می شود: بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی، بوتاکس اطراف چشم ها، بوتاکس در ابروها و تزریق بوتاکس در بالای بینی.
بوتاکس، گاهی در زیر بغل، برای از بین بردن کلی تعرق زیر بغل نیز استفاده می شود. بدنسازان و ورزشکاران که به پرورش اندام می پردازند، برای جلوگیری از تعرق زیاد زیر بغل در زمان ورزش، به دنبال بوتاکس زیر بغل هستند. هم چنین، دیگر افراد نیز برای جلوگیری از لک افتادگی در اثر عرق زیر بغل، به تزریق بوتاکس زیر بغل مبادرت می ورزند. بدین ترتیب، حدود نیمی از سال، تعرق زیر بغل صورت نمی گیرد و نگرانی های ناشی از آن بر طرف می گردد.در ادامه به شرح هریک از آنها خواهیم پرداخت.

بوتاکس اطراف چشم ها

استفاده از این تزریق بوتاکس برای کاهش خطوط اطراف چشم می باشد که آنها را با عنوان خطوط «پنجه کلاغی» می شناسیم. این خطوط، در زمان خندیدن، کاملا مشخص می شوند.از این تزریق بوتاکس برای اصلاح پلک های نامتقارن یا ابروهای نامتقارن نیز استفاده می شود

 

بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی

این تزریق بوتاکس به طور مستقیم بین عضلات ابرو و خطوط پیشانی بر روی عصب های موجود در این نواحی انجام می شود و هدف از این کار کاهش خطوط اخم در این نقاط است. استفاده از این نوع تزریق می تواند خطوط ما بین ابرو ها ـ که آنها را با عنوان «خطوط 11» می شناسیم ـ را رفع نماید. باید یادآوری نمود که برای خطوط عمیق پیشانی، تزریق بوتاکس به تنهایی کارآمد نیست و نیاز به تزریق ژل و یا فیلر نیز می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: